vany, busy, firma transportowa

Jak odnieść sukces w branży transportowej?

Wyzwania stojące przed przewoźnikiem

– czyli jak odnieść sukces w transporcie w 2015 roku?

Zmodernizowany świat, w którym odpowiedź „nie wiem, jak” lub „nie jest to możiwe” nie ma prawa bytu nasuwa pewne wymogi, do których niedopasowanie grozić może niebezpieczeństwem „pozostania w tyle” czyli za konkurencją.

Znając realia ciągłej rywalizacji i walki o każdy cent, pens czy grosz, przewoźnicy nie mogą pozwolić sobie na start z przegranej pozycji czyli daleko za konkurencją. Dlaczego? Ponieważ równoznaczne jest to z utraceniem potencjalnej szansy na sukces.

Czym jest powodzenie w branży przewoźniczej? Jak zdefiniować można sukces?

5 wskazówek na sukces firmy transportowej

  1. Dostęp do istotnych informacji, które pomogą w organizacji transportu i uchronią przed popełnieniem błędów
  2. Dbanie o klienta i szybkie dostosownaie do zmieniających się wymogów rynku
  3. Dodatni bilans finansowy firmy czyli dbanie o to, by na koncie były środki na pokrycie nieprzewidzianych wydatków
  4. Dostęp do nowoczesnych technologii usprawniająych szybki obieg informacji
  5. Załoga specjalistów, którzy reprezentują firmę, zdobywają nowe kontrakty i dbają o relacje z klientami.

Freightlink w przeprowadzonej w ubiegłym roku sondzie pośród reprezentantów branży przewoźników, kurierów i wielu innych gałezi transportu oraz zebranych na tej podstawie informacji postanowił zainwestować w interaktywną platfomę informacyjną tzw. Centrum Wiedzy, które bezpłatnie umożliwia dostęp do kluczowych zasobów wskazówek, porad, ciekawostek, regulacji w trosce o rynkową atrakcyjność swoich klientów, dzięki czemu ci mogą być spokojni o swoją pozycję w oczach zleceniodawców.

Istnieje wiele podzielonych opinii na temat, co ma największy wpływ na sukces przedsiębiorstwa. W każdej firmie, istnieją trzy filary: zarząd, pracownicy i klienci. Spoglądając na człony firmy logicznym jest, że zarząd wynagradza pracowników, by ci pozyskali klientów, którzy będą aktywnie dokonywać zakupów, jeśli zatem stracimy klientów, pracownicy stracą pracę a zarząd utraci rentowność przedsiębiorstwa. Fundamentem każdego biznesu jest klient.Ważnym jest zatem traktowanie dobra klienta na miejscu priorytetowym.

Budowanie relacji biznsowych poprzez udział w wystawach, eventach czy innych imprezach networkingowych jest ważnym czynnikiem rozwoju każdej organizacji transportowej. Miejsca, w których można spotkać osoby o podobnych priorytetach, zainteresowaniach i profesjonalnych doświadczeniach są idealnym miejscem do rozwoju ( już istniejących) bądź dopiero powstających relacji handlowych.

Inwestycja w nowoczesne systemy oprogramowania oraz technologie nie tylko ułatwia pracę indywidualną członków zespołu, na przykład, planistów spedycji międzynarodowej, ale również wspiera wydajność pracowników i przyczynia się do rentowności przedsiębiorstwa (jeśli pokusilibyśmy się spojrzeć w przyszłość).

Transport drogowy w Polsce jest dominującym sektorem gospodarczym i jak donosi Główny Urząd Statystyczny wytwarza blisko 10% PKB, dając zatrudnienie ponad milionowi pracowników, kreaując ogromne możliwości dla rozwoju międzynardowego transportu towarów w najbliższych latach. Prognozy dla branży usług przewozowych, mimo trudności związanych z wysokimi podatkami, malejącą zyskownością, rosnącymi kosztami paliwa, opłat drogowych i wydatkami związanymi z prowadzeniem działalności gospodarczej, a co najbardziej widoczną silną konkurencją na rynku, są bardzo korzystne.

Głownym trendem w gospodarce przewozowej jest jakość wykonywanych usług, co ma ogromny wpływ na budowę i utrzymanie pozytywnych relacji ze zleceniodawcami. Dzięki prostemu schematowi opartemu na teorii 7W: właściwy produkt, właściwa ilość, właściwy stan, właściwy klient, właściwa cena, wsparcie przewożników poprzez łatwy dostęp do istotnych zasobów wiedzy, otwarte porady i wymiana doświadczeń, odniesienie sukcesu przestaje wydawać się niemożliwe.

Więcej artykułów branżowych:

31 Październik 2014

Szukaj i rezerwuj

czw., 21 wrz 2023
pt., 22 wrz 2023
Potrzebna pomoc