W złych warunkach pogodowych pojazdy i ładunki narażone są na ekstremalną zmianę położenia względem poziomu. Aby uniknąć zsunięcia się ładunku z przyczepy, cały ładunek musi być przymocowany do ramy przyczepy. Najważniejsze jest upewnienie się, że transportowane towary są prawidłowo ustawione i zabezpieczone zgodnie z zasadami operator, z którym podróżujesz.
Zabezpieczenie ładunku- lista kontrolna:
- Ładunek przyczepy HGV powinien być przymocowany do ramy przyczepy
- Wszystkie samochody ciężarowe i przyczepy powinny być przytwierdzone do odpowiednich punktów zaczepienia
- Przed rozpoczęciem rejsu wszystkie pokrywy oraz plandeki powinny być całkowicie zamocowane na przyczepy
- Przed opuszczeniem przyczepy kierowca powinien sprawdzić pasy ładunkowe oraz pręty podtrzymujące
- Do niedoczepionych przyczepy powinny być stosowane dodatkowe stojaki i punktów podparcia, nie zaś wykorzystywane wsporniki podwozia wykorzystywane na lądzie, które nie wytrzymają nacisku ładunku i przyczepy w warunkach morskich
Całkowita masa pojazdu | Minimalna liczba uchwytów mocujących z każdej strony |
---|---|
3.5t ≤ GVM ≤ 20t | 2 |
20t < GVM ≤ 30t | 3 |
30t < GVM ≤ 40t | 4 |
Dopuszczalne punkty mocowania
Punkt podparcia | ![]() |
Wsporniki podwozia wykorzystywane na lądzie nie są w stanie wytrzymać nacisku ładunku i masy przyczepy w warunkach morskich. Dlatego wspornik służy do osadzenia przyczepy, tak, aby wsporniki podwozia nie dotykały pokładu statku. Punkt podparcia to blacha stalowa przyspawana do podwozia przyczepy itp. |
Uchwyty mocowania | ![]() |
Aby zapobiec poruszaniu się pojazdu na morzu, przyczepa jest przymocowana za pomocą łańcuchów. Wszystkie niedoczepione jednostki muszą mieć 8 pierścieni mocujących, aby zapobiec poruszaniu się pojazdu. |
Zasady przewoźników
Przepisy mogą się różnić w zależności od operatora, chociaż wszystkie służą temu samemu i są zgodne z międzynarodowymi przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa transportu morskiego, istnieją jednak szczególne wytyczne, według których niektórzy operatorzy nakazują zamocowanie pojazdów lub wymagania, jakie mają dotyczące zabezpieczenia przyczep, takie jak:
Stena Line
Będąc na pokładzie promu Stena Line, należy przestrzegać zaleceń określonych w Kodeksie praktyk bezpieczeństwa w zakresie przechowywania i zabezpieczania ładunku (Kodeks CSS). Wymagane jest w nim, aby każda ciężarówka (w tym naczepy bez ciągników siodłowych) była wyposażona w co najmniej cztery zatwierdzone wsporniki promowe / zabezpieczające po każdej stronie pojazdu. Dzięki temu nacisk i zabezpieczenie na pokładzie odbywa się w bezpieczny i odpowiedni sposób do przewozu na morzu.
Polferries
Naczepy powinny być wyposażone w certyfikowane pierścienie do transportu morskiego lub fabryczne otwory do mocowania haczyków pasów mocujących. Jeśli nie, operator jest zmuszony do przeniesienia obciążeń na konstrukcję ramy naczepy, co może w skrajnych przypadkach spowodować uszkodzenie konstrukcji naczepy.
Unity Line
Ładunek musi być równomiernie rozłożony na całą naczepę, która powinna być wyposażona w haki mocujące, wszystko zabezpieczy załoga. Maksymalna wysokość naczepy wynosi 4,2 m.
TT Line
Dozwolone są tylko pojazdy z punktami mocowania. Zasada ta dotyczy nie tylko pojazdów przewożących towary niebezpieczne. Zaleca się zabezpieczenie ładunków niezależnie od pogody, aby zapewnić optymalne bezpieczeństwo promu.
Caledonian MacBrayne
Wytyczne dla przewoźników drogowych | Rozmieszczenie punktów mocowania
Irish Ferries
Jednostka ładunkowa musi być wyposażona w zatwierdzone uchwyty mocujące (zgodnie z wymogami zawartymi w „Kodeksie bezpiecznych praktyk w zakresie sztauowania i zabezpieczania ładunków” IMO) oraz normami BS EN 29367-1:1994 i ISO 9367-1:1989. Oznacza to, że każda jednostka ładunkowa musi być wyposażona w co najmniej sześć (6) zatwierdzonych uchwytów mocujących po każdej stronie, aby zapewnić załadunek i mocowanie w sposób bezpieczny dla transportu morskiego. Więcej informacji
Condor Ferries
Nie masz pewności, co do wymagań dotyczących mocowania promu towarowego i punktów podparcia? Porozmawiaj z naszym zespołem obsługi klienta na czacie na żywo, napisz do nas lub zadzwoń pod numer +44 (0)1772 851 940.