Armator Finnlines ogłosił niedawno remont i „wydłużenie” jednego z okrętów. W jaki sposób tak na prawdę można „wydłużyć” prom?
M/S Finnwave został wydłużony o 30 metrów. Wykorzystano do tego 1600 ton stali, która została przyspawana po środku okrętu, dodatkowo użyto nowe rury, kable, deski oraz przegrody. Po remoncie wymagane są długie i szczegółowe testy.
Nowo wyremontowany prom zapewni dodatkowo 4,213 metrów ładowności dla pojazdów cargo przeprawiających się z portu Turku. Dzięki temu okręt zapewni miejsce dla około 1 kilometra tirów – zwiekszając ładowność o około 30%.
„Finnlines kontynuuje inwestycję w swoją flotę, dzięki czemu staje się ona bardziej przyjazna środowisku. Dodatkowo w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie ze strony klientów, wydłużenie okrętu zapewni dodatkowe miejsca na promie.”
Powiedział Tom Pippingskold, dyrektor finansowy Finnlines.
Program przebudowy okrętów, jest częścią inwestycji Finnlines w program rozwoju oraz ograniczenia emisji spalin do atmosfery.
Armator planuje wydłużyć cztery ze swoich okrętów, w przyszłośći prawdopodnie dojdą do tego dwa kolejne. Cały program ma zostać ukończony do maja 2018.
United Kingdom
Republic of Ireland
Polska
România
Republica Moldova
Российская Федерация
Украина
Республика Беларусь
Литва
Латвия
Эстония
Deutschland
Schweiz
Österreich
Lichtenstein
Belgien
Luxemburg
Magyarország
Česká republika
Slovenská republika.
España
Italia
Bulgaria