Eurotunnel to jeden z najbezpieczniejszych terminali łączących Europę z Wielką Brytanią. Zainstalowane urządzenia i procedury kontrolne mają zapewnić bezpieczeństwo dla kierowców oraz ładunków przewożonych w pojazdach. Wszystkie kontrole bezpieczeństwa mają miejsce PRZED przeprawą.
Procedury bezpieczeństwa oraz odprawa różnią się od tych spotykanych w portach. Metody wykrywania jakichkolwiek zagrożeń są bardzo zaawansowane. Po francuskiej stronie oprócz pracowników oraz obecności kontroli granicznej (Francuskiej i Brytyjskiej) zastosowano:
- 40m ogrodzenie, otaczające cały francuski terminal - ponad 650 haktary
- ogrodzenia otaczające platformy, detektory na podczerwień, monitoring(setki kamer), detektory ruchu - bu zapewnić jak najwyższy poziom ochrony
- specjalny parking dla kierowców, w którym mogą spokojnie poczekać na załadunek
Dodatkowo pojazdy są szczegółowo sprawdzane metodami opisanymi poniżej:
1) Pasywny skaner mikrofalowy - PMMW (dotyczy ciężarówek i tirów)
W pierwszej kolejności pojazdy ciężarowe przechodzą przez skanownie pojazdu, skaner wygląda jak dwie ogromne baterie słoneczne nachylone pod kątem 45 stopni. Skaner pokaże czy ktoś ukrywa się w pojeżdzie lub naczpie. Jeżeli skaner ujawni jakiekolwiek nieprawidłowości, pojazd poddany będzie dalszym kontrolom.

2) Nowa & Skuteczna kontrola
Siedem pasm pozwala na kontrolę 14 pojazdów jednocześnie z pomocą psów policyjnych. Wcześniej używano testerów dwutlenku węgla lecz zrezygnowano z nich, ponieważ psy były dokładniejsze. Nie jest to obowiązkowa procedura jednak jest zalecana (85% nielegalnych imigrantów jest wykrywanych przy tej kontroli). Dodatkowo warto zaznaczyć, że zajmie ona tylko 5 minut.
- jeżeli ta kontola wykaże obecność kogokolwiek w pojeździe, następuje szczegółowe przeszukanie
- w międzyczasie kierowcy otrzymują pieczątke w CRM potwierdzającą kontrolę

3) Kontrole cargo
Pojazdy cargo są także losowo wybierane do przejścia przez Euroscan/Prześwietlenie. To pokazuje czy w pojeździe są przewożone materiały wybuchowe, broń czy nielegalne substancje.

4) Straż graniczna
Terminal Francuski: Straż graniczna sprawdza pojazd zwracając uwagę na obecność narkotyków, nilegalnych materiałów, imigrantów. Dodatkowo może skierować pojazd na prześwietlenie oraz w razie dalszych podejrzeń, rozładować pojazd i użyć psów policyjnych.
Terminal w Wielkiej Brytanii (United Kingdom Immigration services (UKBF): Straż graniczna sprawdza paszporty i przeszukuje pojazdy pod kątem obecności nielegalnych imigrantów. Mogą zostać użyte detektory wykrywające obecność ludzi w pojeździe. Dodatkowo sprawdzane jest, czy pojazd nie przewozi papierosów, alkoholu, narkotyków lub innych nielegalnych substancji. Od momentu sprawdzenia paszportów, jeżeli w Twoim pojeździe znajdzie się nielegalny imigrant, możesz zostać obciążony grzywną, nawet do 2000 funtów za osobę.
5) Wjazd & Wyjazd
Po przejściu przez kontrole, kierowca przechodzi do "Self Check-In".
Po rezerwacji z Freightlink, otrzymasz unikalny numer referencyjny. Po podjechaniu do okienka, wybierz język i wpisz numer rezerwacji. W kolejnym etapie zostaniesz skierowany na pierwszy dostępny pociąg. Po załadowaniu zostaniesz poproszony o opuszczenie pojazdu. Upewnij się, że silnik został wyłączony, a pojazd zamknięty. Ze względów bezpieczeństwa nie jest możliwe, żeby kierowca pozostał w pojeździe podczas przeprawy. Kierowcy zabierani zostają do tak zwanego ''Club Car", który jest dedykowanym wagonem w pociągu, w którym kierowcy mogą zrelaksować się i coś zjeść przez 35 minut trwania podróży.
Więcej informacji znajdziesz z poradniku: Eurotunnel Boarding Instructions.
United Kingdom
Republic of Ireland
Polska
România
Republica Moldova
Российская Федерация
Украина
Республика Беларусь
Литва
Латвия
Эстония
Deutschland
Schweiz
Österreich
Lichtenstein
Belgien
Luxemburg
Magyarország
Česká republika
Slovenská republika.
España
Italia
Bulgaria