Aby zwiększyć bezpieczeństwo i zapobiec uszkodzeniom ładunku, chcielibyśmy przypomnieć naszym klientom, jak ważne jest zabezpieczenie ładunku wewnątrz jednostek oraz wyposażenie jednostek w punkty mocowania i podparcia podczas transportu morskiego.
Odpowiedzialność za zabezpieczenie i wsparcie ładunku wewnątrz jednostki spoczywa głównie na nadawcy. W tym kontekście odnosimy się do naszych Warunków Przewozu.
Finnlines doraźnie monitoruje zabezpieczenie ładunku w jednostkach ładunkowych w portach. W przypadku wykrycia jakichkolwiek usterek będziemy musieli zatrzymać jednostkę do czasu prawidłowego zabezpieczenia. W takim przypadku nasze inspekcje zwiększą się i skupią się również na innych jednostkach klienta, dopóki bezpieczny przewóz ładunku nie będzie mógł być kontynuowany. Finnlines zastrzega sobie prawo do wystawienia faktury za wszelkie bezpośrednie koszty wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia lub wsparcia ładunku. Należy pamiętać, że władze przeprowadzają również kontrole podczas transportu drogowego i w portach.
Zgodnie z ustawą o żegludze morskiej kapitan statku może odmówić przyjęcia pojazdów drogowych, które nie spełniają powyższych wymogów.
Informacje na temat zabezpieczania ładunku są dostępne w publikacjach, takich jak
- Kodeks CTU
- Europejskie wytyczne dotyczące najlepszych praktyk w zakresie zabezpieczania ładunków w transporcie drogowym
- MSC.1/Circ. 1498 (w szczególności strony 65 - 119)
Finnlines
United Kingdom
Republic of Ireland
Polska
România
Republica Moldova
Российская Федерация
Украина
Республика Беларусь
Литва
Латвия
Эстония
Deutschland
Schweiz
Österreich
Lichtenstein
Belgien
Luxemburg
Magyarország
Česká republika
Slovenská republika.
España
Italia
Bulgaria