Przewodnik po zabezpieczaniu pojazdów i ładunków na promach

W złych warunkach pogodowych pojazdy i ładunki narażone są na ekstremalną zmianę położenia względem poziomu. Aby uniknąć zsunięcia się ładunku z przyczepy, cały ładunek musi być przymocowany do ramy przyczepy. Najważniejsze jest upewnienie się, że transportowane towary są prawidłowo ustawione i zabezpieczone zgodnie z zasadami operator, z którym podróżujesz.

Zabezpieczenie ładunku- lista kontrolna:

  • Ładunek przyczepy HGV powinien być przymocowany do ramy przyczepy
  • Wszystkie samochody ciężarowe i przyczepy powinny być przytwierdzone do odpowiednich punktów zaczepienia
  • Przed rozpoczęciem rejsu wszystkie pokrywy oraz plandeki powinny być całkowicie zamocowane na przyczepy
  • Przed opuszczeniem przyczepy kierowca powinien sprawdzić pasy ładunkowe oraz pręty podtrzymujące
  • Do niedoczepionych przyczepy powinny być stosowane dodatkowe stojaki i punktów podparcia, nie zaś wykorzystywane wsporniki podwozia wykorzystywane na lądzie, które nie wytrzymają nacisku ładunku i przyczepy w warunkach morskich
Całkowita masa pojazduMinimalna liczba uchwytów mocujących z każdej strony
3.5t ≤ GVM ≤ 20t2
20t < GVM ≤ 30t3
30t < GVM ≤ 40t4

Dopuszczalne punkty mocowania

acceptable lashing points diagram

Punkt podparciatrestle pointWsporniki podwozia wykorzystywane na lądzie nie są w stanie wytrzymać nacisku ładunku i masy przyczepy w warunkach morskich. Dlatego wspornik służy do osadzenia przyczepy, tak, aby wsporniki podwozia nie dotykały pokładu statku. Punkt podparcia to blacha stalowa przyspawana do podwozia przyczepy itp.
Uchwyty mocowanialashing pointsAby zapobiec poruszaniu się pojazdu na morzu, przyczepa jest przymocowana za pomocą łańcuchów. Wszystkie niedoczepione jednostki muszą mieć 8 pierścieni mocujących, aby zapobiec poruszaniu się pojazdu.

acceptable lashing points

Zasady przewoźników

Przepisy mogą się różnić w zależności od operatora, chociaż wszystkie służą temu samemu i są zgodne z międzynarodowymi przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa transportu morskiego, istnieją jednak szczególne wytyczne, według których niektórzy operatorzy nakazują zamocowanie pojazdów lub wymagania, jakie mają dotyczące zabezpieczenia przyczep, takie jak:

Stena Line

Będąc na pokładzie promu Stena Line, należy przestrzegać zaleceń określonych w Kodeksie praktyk bezpieczeństwa w zakresie przechowywania i zabezpieczania ładunku (Kodeks CSS). Wymagane jest w nim, aby każda ciężarówka (w tym naczepy bez ciągników siodłowych) była wyposażona w co najmniej cztery zatwierdzone wsporniki promowe / zabezpieczające po każdej stronie pojazdu. Dzięki temu nacisk i zabezpieczenie na pokładzie odbywa się w bezpieczny i odpowiedni sposób do przewozu na morzu.

Polferries

Naczepy powinny być wyposażone w certyfikowane pierścienie do transportu morskiego lub fabryczne otwory do mocowania haczyków pasów mocujących. Jeśli nie, operator jest zmuszony do przeniesienia obciążeń na konstrukcję ramy naczepy, co może w skrajnych przypadkach spowodować uszkodzenie konstrukcji naczepy.

Unity Line

Ładunek musi być równomiernie rozłożony na całą naczepę, która powinna być wyposażona w haki mocujące, wszystko zabezpieczy załoga. Maksymalna wysokość naczepy wynosi 4,2 m.

TT Line

Dozwolone są tylko pojazdy z punktami mocowania. Zasada ta dotyczy nie tylko pojazdów przewożących towary niebezpieczne. Zaleca się zabezpieczenie ładunków niezależnie od pogody, aby zapewnić optymalne bezpieczeństwo promu.

Nie masz pewności, co do wymagań dotyczących mocowania promu towarowego i punktów podparcia? Porozmawiaj z naszym zespołem obsługi klienta na czacie na żywo, napisz do nas lub zadzwoń pod numer +44 (0)1772 851 940.