„Większa częstotliwość – więcej miejsc – w zgodzie ze środowiskiem”
Scandlines przedstawiło plany rozwoju najbardziej uczęszczanych tras promowych: Gedser – Rostock oraz Rodby – Puttgarden.
Gedser – Rostock
Dwa nowe promy MV Berlin oraz MV Copenhagen włączone zostaną pod koniec 2016 roku.
Na tej trasie będzie 20 przepraw dziennie z ponad dwukrotnie większą ilością miejsc, w porównaniu do wcześniejszych statków.
Dodatkowo:
- możliwość przeprawienia różnych ładunków niebezpiecznych
- redukcja dwutlenku węgla przyczyni się do ochrony środowiska
- poprzedni statek MV Kronpins Frederik będzie statkiem zastępczym
- więcej miejsc parkingowych: dodatkowo 60 miejsc dla ciężarówek na terminalu w Gedser
Rodby – Puttgarden
Rozwój tych dwóch portów będzie priorytetem w 2017 roku. Planowane jest włączenie dodatkowego promu na tej trasie.
Redukcja dwutlenku węgla również przyczyni się do tego, że statki będą mniej szkodliwe dla środowiska.
Dodatkowo na trasie Gedser – Rostock będzie 32 przepraw więcej w ciągu tygodnia, a także zwiększona zostanie częstotliwość przepraw pojazdów z ładunkami niebezpiecznymi.
„Zielona Strategia”
Od 2017 roku Scandlines planuje rozwój portów w zgodzie ze środowiskiem.
Dodatkowo na trasie Rodby – Puttgarden przedstawiony zostanie pierwszy prom napędzany na baterie, ładowane w porcie.
United Kingdom
Republic of Ireland
Polska
România
Republica Moldova
Российская Федерация
Украина
Республика Беларусь
Литва
Латвия
Эстония
Deutschland
Schweiz
Österreich
Lichtenstein
Belgien
Luxemburg
Magyarország
Česká republika
Slovenská republika.
España
Italia
Bulgaria