P&O Ferries logo

P&O Ferries inwestuje 230 mln funtów w nową generację super-promów na trasie Dover-Calais

P&O Ferries podpisało umowę ze Stocznią Guangzhou o wartości 230 milionów funtów na dostawę nowej generacji statków na Kanale La Manche.

Dwa nowe super-promy o długości 230 m, największe w historii, które pływają między Dover a Calais, będą gotowe do 2023 roku, z dodatkową możliwością budowy dwóch kolejnych statków do 2024 roku. Inwestycja ta ma utrzymać pozycję P&O Ferries jako wiodącego dostawcy transportu dla ludzi i towarów między Wielką Brytanią a Europą kontynentalną.

Janette Bell, dyrektor generalny P&O Ferries, powiedziała;

"Będą to najbezpieczniejsze statki, jakie kiedykolwiek płynęły po Kanale La Manche, zapewniające najlepszą w historii jakość obsługi i ustanawiając nowe standardy niezawodności i efektywności kosztów. Wraz z naszymi trasami towarowymi i nocnymi na Morzu Północnym nowe statki będą oferować klientom podróżującym między Wielką Brytanią a Europą niezliczony zakres usług łączących morze i ląd. Dzięki temu pozycja P&O Ferries jako istotnej części europejskiej infrastruktury transportowej zostanie zachowana aż do roku 2040."

Niektóre wyraźne innowacje, zastosowane w nowych super promach obejmują:

Zmniejszenie zużycia paliwa o 40% poprzez połączenie napędu paliwa i akumulatora

Cała nadwyżka energii generowanej przez silniki będzie przechowywana w akumulatorze. Umożliwi to pracę silników na optymalnym poziomie, z ładowaniem akumulatora, gdy wytwarzana jest nadwyżka energii, i rozładowywaniem, gdy statek potrzebuje wyższych mocy.

System odzysku ciepła oszczędza paliwo, co zmniejsza emisję dwutlenku węgla przez statek

System odzysku ciepła oszczędza paliwo i zmniejsza emisje dwutlenku węgla jednostki, wykorzystując system parowy do ogrzewania podgrzewaczy paliwa ULSFO, zbiorników paliwa, podgrzewaczy oczyszczających FO / LO i systemu podgrzewania HVAC. Ponadto pompa ciepła będzie wykorzystywana do systemu podgrzewania ciepłej wody użytkowej, maszynowni i pomieszczeń technicznych pod pokładem 8 HVAC.

Dążenie do stworzenia w przyszłości „statku o zerowej emisji dwutlenku węgla”

Statek został zaprojektowany w taki sposób, aby w przyszłości mógł być neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla, biorąc pod uwagę założenie, że w portach będzie więcej elektrycznych stacji ładowania na lądzie oraz akumulatorów. Dwustronna konstrukcja i dwa mostki kapitańskie na statku oznaczają, że nie ma potrzeby zawracania statku. Kapitan i starsi oficerowie po prostu przejdą na drugi koniec statku na drugi mostek kapitański w trasę powrotną. Pozwoli to zaoszczędzić siedem minut na podróżach w obie strony oraz jedną tonę paliwa, czyli jedną szóstą ilości zużytej na całej 21-milowej trasie.

Platformy widokowe na pokładzie zewnętrznym pozwalające na podziwianie Białe Klify w Dover

Statki zostały zaprojektowane tak, aby zapewniać niezapomniany widok na jeden z najsłynniejszych morskich punktów orientacyjnych na świecie - Białe Klify w Dover. Statek ma wbudowane okna obserwacyjne, a na pokładzie będzie zewnętrzny obszar o powierzchni 1550 metrów kwadratowych - trzy czwarte wielkości Placu Trafalgarskiego.

Panoramiczne widoki na morze dla pasażerów

Pokłady pasażerskie 8 i 9 zostały zaprojektowane tak, że posiadają okna o podwójnej wysokości biegnące wokół całego środka statku. Dzięki temu wnętrze statku rozświetlone jest naturalnym światłem i dostępne są spektakularne widoki na morze.

System zarządzania energią zamykające niewykorzystywane części statku

DW szczycie sezonu letniego statek będzie przewoził 1500 osób. Podczas rejsów poza szczytem jednak możliwe jest zamknięcie maksymalnie dwóch trzecich statku. System zarządzania energią użyje innowacyjnego oprogramowania do wyłączenia oświetlenia i wentylacji w pustych obszarach, a także do optymalizacji wykorzystania silników, akumulatorów i energii odzyskanej z ciepła odpadowego.

Rewolucyjny nowy kształt kadłuba i pędników azymutalnych, które zwiększają manewrowość statku na trasie kanału La Manche

Kadłub będzie znacznie szerszy niż na promach pływających wcześniej na trasie Kanału, dzięki czemu możliwe będzie posiadanie dwóch pędników azymutalnych na każdym końcu statku, co poprawi manewrowość statków, pomoże poprowadzić go przez wodę i wyeliminuje potrzebę zawracania w porcie.

16 Październik 2019

Szukaj i rezerwuj

wt., 19 lis 2019
śr., 20 lis 2019
Potrzebna pomoc