Pojazdy hybrydowe stają się coraz bardziej popularne na naszych drogach. Ostatnio przenosi się to również na promy.
Samochody z napędem hybrydowym najczęściej wyposażone są w silnik spalinowy i w jeden, lub kilka elektrycznych. Ich główną zaletą jest zmniejszenie zużycia paliwa dzięki czemu emisja dwutlenku węgla do atmosfery jest ograniczona.
Najnowsze okręty również wykorzystują tę technologię. W związku z tym stają się nie tylko przyjazne dla środowiska, ale także oszczędne.
Nowe silniki w promach hybrydowych będą korzystały nie tylko z tradycyjnego paliwa, ale również z przyjaznych środowisku silników elektrycznych. Dzięki temu wydzielanych spalin będzie mniej i będą stanowiły mniejsze zagrożenie dla środowiska.

MV Catriona, nowy okręt operatora Calmac nie jest jedynym promem z napędem hybrydowym. Niektóre statki korzystają w tej chwili z turbin napędzanych na wiatr. Scandlines wprowadziło promy hybrydowe na trasie Puttgarden – Rodby. Dzięki temu emisja dwutlenku węgla została zmniejszona o 15%.
Wightlink, operator obsługujący przeprawy z Wielkiej Brytanii na Wyspę Wight również zlecił budowę nowego, hybrydowego promu. Ma on zostać wprowadzony do użytku wiosną 2018 roku.
Rozwój technologii jest nieunikniony. Tradycyjne promy napędzane na paliwo niedługo będą wycofane, lub przebudowane na te zasilające się bateriami i energią elektryczną. Dzięki temu w znacznym stopniu przyczynimy się do ochrony środowiska, a promy staną się niewiarygodnie wydajne i szybkie.
United Kingdom
Republic of Ireland
Polska
România
Republica Moldova
Российская Федерация
Украина
Республика Беларусь
Литва
Латвия
Эстония
Deutschland
Schweiz
Österreich
Lichtenstein
Belgien
Luxemburg
Magyarország
Česká republika
Slovenská republika.
España
Italia
Bulgaria