Latem 2024 r. zostaną wprowadzone nowe środki zapewnienia zgodności przewoźników z Operacją Brock.
Dlaczego wprowadzono ten system?
Nowy system zezwoleń został wprowadzony, aby uniemożliwić przewoźnikom "ucieczkę na gapę" i omijanie kolejek w ramach Operacji Brock, gdy kierują się do portu w Dover.
Podczas gdy zdecydowana większość kierowców frachtowych przestrzega zasad Operacji Brock, istnieją przewoźnicy, którzy przyczyniają się do opóźnień w innych częściach hrabstwa, próbując ominąć kolejki.
Wzmocnienie środków przestrzegania przepisów w celu zapewnienia, że kierowcy frachtowi przestrzegają planu zarządzania ruchem i nie omijają Brock, zmniejszy zatory i sprawi, że wszystkie podróże do portu w Dover będą prostsze.
Zmniejszy to również potrzebę nagłego zamykania tuneli A20 Roundhill i pomoże utrzymać swobodniejszy przepływ na lokalnych drogach w okresach wzmożonego ruchu.
Kiedy system wejdzie w życie?
System zezwoleń będzie obowiązywał od 10 lipca 2024 r., kiedy to na autostradzie M20 zostanie wprowadzona operacja Brock w ramach przygotowań do pracowitego okresu letnich wyjazdów. Będzie on używany, gdy tylko Dover TAP zostanie uruchomiony, a operacja Brock będzie aktywnie wykorzystywana do kontrolowania przepływu towarów do portu w Dover. Ciężarówki będą zwalniane z Brock tylko wtedy, gdy w TAP będzie wystarczająco dużo miejsca.
Jak będzie działał system zezwoleń?
Kierowcy ciężarówek MUSZĄ podążać właściwą trasą na autostradzie M20 i odebrać zezwolenie z przodu Operacji Brock. Jeśli tego nie zrobią, NIE BĘDĄ mogli uzyskać dostępu do portu w Dover.
- Zezwolenia będą miały zastosowanie wyłącznie do kierowców frachtowych zmierzających do portu Dover i będą wydawane na początku kolejki Operacji Brock.
- Zezwolenia będą sprawdzane na węźle A20/B2011 Courtwood w Dover TAP. Jeśli kierowcy posiadają ważne zezwolenie, będą mogli ponownie wjechać do kolejki TAP na A20 i kontynuować dalszą podróż do portu.
- Jeśli NIE mają ważnego zezwolenia, zostaną zawróceni i dołączą do kolejki Brock
PAMIĘTAJ: brak zezwolenia oznacza brak dostępu do portu w Dover.
Co się stanie, jeśli przewoźnicy spróbują ominąć ten system?
Kent Police i Driver Vehicle Standards Agency mogą wystawiać na miejscu mandaty w wysokości 300 funtów kierowcom ciężarówek zatrzymanym przy próbie ominięcia systemu zarządzania ruchem. Zespoły stacjonują w punktach wzdłuż sieci dróg Kent, aby egzekwować przepisy i przekierowywać ruch towarowy związany z portalem na tył kolejki Brock na M20.
Jakie ustalenia obowiązują dla lokalnych przewoźników i dostaw?
Lokalne pojazdy ciężarowe i dostawy NIE zostaną zepchnięte z autostrady A20, ale będą mogły kontynuować podróż, wraz z ruchem pasażerskim i lokalnym, do Dover.
- Przewoźnicy z hrabstwa Kent, którzy kwalifikują się do uzyskania zezwolenia dla lokalnych przewoźników, otrzymają je wkrótce, przed intensywnym okresem letnim
- Nie ma potrzeby ubiegania się o zezwolenie dla lokalnego przewoźnika, ponieważ jeśli znajdujesz się w obszarze zasięgu, KMRF ma już Twoje dane.
Więcej na ten temat można znaleźć na stronie Najczęściej Zadawanych Pytań (FAQ) dotyczącej systemu zezwoleń dla przewoźników.
United Kingdom
Republic of Ireland
Polska
România
Republica Moldova
Российская Федерация
Украина
Республика Беларусь
Литва
Латвия
Эстония
Deutschland
Schweiz
Österreich
Lichtenstein
Belgien
Luxemburg
Magyarország
Česká republika
Slovenská republika.
España
Italia
Bulgaria