Jak wiadomo w dzisiejszych czasach telefon jest nieodłącznym elementem pracy. Każdego kierowcę czy pasażera intersuje to, ile będzie musiał dodatkowo zapłacić za korzystanie z telefonu komórkowego podczas przeprawy promowej.
Poniżej prezentujemy Państwu kilka przykładów tego, jak telefony komórkowe funkcjonują na morzu, jakie wynikają z tego koszta i czy istnieją jakieś alternatywy.
Pytanie, którzy zadają sobie wszyscy. „Kto obciąża mnie kosztami za połączenia telefoniczne podczas przeprawy promowej?” W zależności od tego kogo zapytasz, odpowiedź się różni. Poniżej infomacje od kilku operatorów:
Stena Line potwierdziła, że koszt korzystania z telefonów komórkowych, nie jest zależny od nich. W momencie w którym statek opuści port, telefony łączą się z siecią MCP(Maritime Communications Partner). Szczegółowe koszta powinny być dostępne u Twojego operatora sieci komórkowej.
Brittany Ferries korzysta z sieci satelitarnej Skybridge. Po wypłynięciu z portu koszta będą „o wiele wyższe niż taryfa standardowa”.
DFDS nie jest odpowiedzialny za koszta związane z korzystaniem z telefonów komórkowych podczas przepraw. W tym przypadku to Twój operator ustala stawki. DFDS podkreśla, że ważny jest kontakt z operatorem sieci komórkowej przed skorzystaniem z telefonu na promie, by uniknąć przykrych niespodzianek po otrzymaniu rachunku.
Irish Ferries również podkreśla, że nie jest odpowiedzialny za jakiekolwiek koszta związane z używaniem telefonów komórkowych na promie.
Istnieje dwóch przedstawicieli sieci komórkowej:Skybridge i MCP(teraz Telenor Maritime). Oferują oni sieci: 2G, 3G & 4G GSM poprzez połączenie z VSAT satelitą. Znajdujące się na statkach WiFi również łączy się z Internetem korzystając z tej samej technologii.
Jeżeli potrzebujesz dodatkowych informacji w tym temacie, skontaktuje się z naszym Biurem Obsługi Klienta – mailowo, poprzez czat lub telefonicznie: +44 1772 851 940