Armator DFDS ogłosił zakup nowego okrętu, który będzie operował po Kanale La Manche od 2021 roku.
Nowy okręt będzie specjalnie dopasowany do potrzeb armatora, z 3100 metrami ładowności dla pojazdów ciężarowych oraz miejscem dla 1000 pasażerów. Każdego roku na trasach Calais – Dover oraz Dunkierka – Dover podróżuje około 1,2 miliona pojazdów ciężarowych.
W tej chwili czterech kapitanów DFDS bierze udział w testach, których wyniki wpłyną na kształt okrętu. Symulacje mają umożliwić rozpoznanie, czy nowy statek będzie odpowiedni dla potrzeb Kanału. Wprowadzono już zmiany mające zwiększyć prędkość i zwrotność okrętu.
Dodatkowo, nowy prom ma być przyjazny środowisku i niezwykle wydajny.
„Nie możemy się doczekać wprowadzenia nowego okrętu na trasy przez Kanał La Manche. Będzie on niezwykłą okazją na rozwój i zwiększenie ilości przeprawianych pojazdów. Nowy prom umożliwi stworzenie strefy sklepów wolnej od podatków. Razem z architektami, stworzymy przestronne wnętrze, upewniając się, że nasze możliwości będą wykorzystane do maksimum.”
Powiedział Kasper Moos, vice-dyrektor Business Unit channel w DFDS.
Nowy okręt ma zamienć Calais Seaways, który zbudowany został w 1991 roku. Oficjalny plan wprowadzenia promu do serwisu będzie opublikowany w 2020 roku.
United Kingdom
Republic of Ireland
Polska
România
Republica Moldova
Российская Федерация
Украина
Республика Беларусь
Литва
Латвия
Эстония
Deutschland
Schweiz
Österreich
Lichtenstein
Belgien
Luxemburg
Magyarország
Česká republika
Slovenská republika.
España
Italia
Bulgaria