Zarówno DFDS, jak i P&O Ferries opublikowały oświadczenia dotyczące wzrostu opłat nałożonych przez Zarząd Dover Harbour w Porcie Dover oraz tego, jak wpłynie to na rezerwacje promów. Uwaga: zarówno Freightlink, jak i operatorzy promów NIE mają kontroli nad tym wzrostem opłat.
Z wielkim rozczarowaniem informuję, że DFDS otrzymał list od Zarządu Dover Harbour w związku z przeglądem taryf promowych, który dotyczy wszystkich usług promowych działających w porcie Dover.
Oczywiście DFDS zakwestionowało tą decyzje, i pomimo naszych najlepszych starań, Zarząd Dover Harbour odpowiedział:
„Rada ustaliła, że opłaty za nabrzeże w taryfie promowej należy zwiększyć w odniesieniu do transportu drogowego o 5£ za przeprawę ze skutkiem od niedzieli 19 lipca 2020 r.” (6,00 EUR za przeprawę dla klientów płacących w euro).
Niezwykle ważne jest dla mnie zaznaczenie, że ten wzrost opłat nie jest w żaden sposób pobierany ani korzystny dla DFDS, jest jedynie wzrostem taryfy promowej bezpośrednio od Zarządu Dover Harbour. Jednakże, jako twój dostawca, zostaliśmy poproszeni o pobranie tej dodatkowej opłaty w imieniu Zarządu Dover Harbour od dnia 19 lipca 2020 r., która będzie widnieć na fakturze jako „Dover Harbour Board Charge” i będzie miała zastosowanie do wszystkich typów pojazdów.
Z niechęcia przekazuję the informacje dla Państwa i chciałbym zapewnić, że zrobiliśmy wszystko, co mogliśmy (w Twoim imieniu), aby zakwestionować ten wzrost stawek!
Chcielibyśmy skorzystać z okazji, aby podziękować za zrozumienie, ciągłe wsparcie i lojalność, przypominając jednocześnie, że Twój opiekun konta pozostaje dostępny, jeśli potrzebujesz dodatkowych informacji.
Wayne Bullen, DFDS
Mamy nadzieję, że podczas tych trudnych czasów COVID-19 jesteście Państwo bezpieczni i zdrowi. W ciągu ostatnich trzech miesięcy koncentrowaliśmy się na utrzymaniu bezpiecznego i spójnego poziomu usług na wszystkich naszych ośmiu trasach transportu oraz obsłudze waszych podstawowych łańcuchów dostaw do i z Wielkiej Brytanii i Irlandii, aby zapewnić jak najlepszy standard.
Wprowadziliśmy wiele środków, aby poprawić podróż kierowcy ze zwiększoną ilością świeżego powietrza, odpowiednim dystansem społecznym, doskonałymi opcjami posiłków oraz, w stosownych przypadkach, opcjami kabiny. Z przyjemnością informujemy, że ostatnio odnotowaliśmy 75 punktów NPS na podstawie naszych bieżących ankiet od kierowców, co stanowi świetną informację zwrotną dla nas i całej załogi, pomagając nam to osiągnąć.
COVID-19 spowodował jednak zmniejszenie wolumenu na wszystkich naszych trasach, w związku z czym Zarząd Dover Harbour poinformował wszystkich operatorów promowych o wzroście naszych opłat za nabrzeże o 5GBP dla wszystkich rodzajów pojazdów. Ta podwyższona opłata dotyczy samochodów ciężarowych, naczep i busów od dnia 19 lipca 2020 r. (Zob. Pismo zarządu Dover Harbor).
Dotyczy to całego importu i eksportu ruchu towarowego podróżującego przez port w Dover. Zgodnie z klauzulą 3.2 naszych standardowych warunków, nie mamy innego wyboru, jak tylko przenieść tę dodatkową opłatę w wysokości 5 GBP (lub 6 EUR) na naszych klientów od tego samego dnia. Dla pełnej przejrzystości ustalimy oddzielny element na naszych fakturach i zidentyfikujemy tę dodatkową opłatę jako “Dover Port Additional” za wszystkie przeprawy Calais - Dover i Dover - Calais od 19 lipca 2020 r.
Szczerze żałujemy tego wzrostu kosztów, szczególnie w tym czasie, ale zapewniamy, że jest to coś całkowicie poza naszą kontrolą.
Nadal będziemy obsługiwać Twoje przeprawy na kanale La Manche i czekamy na dalszą współpracę w 2020 roku.
Henrik Pedersen, P&O Ferries
United Kingdom
Republic of Ireland
Polska
România
Republica Moldova
Российская Федерация
Украина
Республика Беларусь
Литва
Латвия
Эстония
Deutschland
Schweiz
Österreich
Lichtenstein
Belgien
Luxemburg
Magyarország
Česká republika
Slovenská republika.
España
Italia
Bulgaria