
Szanowni Państwo,
Od 1 lipca 2025 r. nowe przepisy zabraniają zrzutu wody z mycia skruberów z obiegiem otwartym na wodach terytorialnych Danii, Finlandii i Szwecji. Aby zachować zgodność z przepisami, statki muszą stosować skrubery z obiegiem zamkniętym, przejść z paliwa HFO na paliwa o niskiej zawartości siarki lub dostosować trasy tak, aby w miarę możliwości omijać te wody.
Niektóre z naszych statków są wyposażone w hybrydowe skrubery, dzięki czemu mogą korzystać z nich w trybie zamkniętej pętli. Ograniczenia te będą miały wpływ na statki nieposiadające systemów zamkniętej pętli.Ograniczenia te pokrywają się z częścią naszych regularnie wykorzystywanych tras. Aby uwzględnić stosowanie droższych paliw i ewentualne zmiany tras, odpowiednio zaktualizujemy naszą klauzulę dotyczącą paliwa.
Obecnie nie ma to wpływu na koszty.
Podstawa współczynnika odzysku paliwa (BRF) dla usług liniowych zostanie zmieniona w następujący sposób:
Aktualne Nowe 75% paliwo o bardzo niskiej zawartości siarki (ULSFO) 50% paliwo o bardzo niskiej zawartości siarki (ULSFO) 25% olej napędowy do statków (MGO) 50% olej napędowy do statków (MGO)
Zmiana ta będzie miała wpływ na następujące trasy:
- Antwerpia / Zeebrugge – Kotka / Helsinki / Hanko
- Antwerpia / Zeebrugge – Sheerness
- Antwerpia / Zeebrugge – Bilbao
- Antwerpia / Zeebrugge – Gdynia
- Aarhus – Helsinki
- Aarhus – Travemünde
- Helsinki – Travemünde
- Hanko – Rostock
- Helsinki / Kotka – Sheerness
- Hanko – Gdynia
- Kotka / Helsinki / Hanko – Bilbao
- Sheerness – Bilbao
- Gdynia – Bilbao
- Gdynia – Sheerness
W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt z przedstawicielem handlowym.