Co wspólnego z promami towarowymi ma nowa strefa emisji spalin w Londynie? Otóż bardzo wiele.
Około 70% wszystkich pojazdów ciężarowych w Wilekiej Brytanii przejeżdża bądź korzysta z obwodnicy M25 w Londynie, aby dostać się do autostrady M20. Potencjalnie więcej niż 20% tych pojazdów pochodzi lub na co dzień korzysta z centralnej części Londynu. Większość z nich to kurierzy oraz dostawcy.
Jak gospodarka Wielkej Brytanii uzależniona jest od promnów towarowych? Kliknij tu aby wyświetlić. Znajdziesz tam wiele ciekawych informacji takich jak rynek promów cargo w GB oraz mnóstwo promowych faktów i ciekawostek.
Gdzie zazwyczaj udają się kierowcy pojazdów dostawczych oraz kurierzy?
Ich celem jest zawsze Dover lub Folkestone, podróżują przez M20 aby dostać się na prom towarowy lub pociąg na kanale La Manche. Kierowcom vanów (busów) sugerowane będzie by oczywiście używać nowej strefy ultra niskiej emisji spalin ( ULEZ). Boris Johnson potwierdził ostatnio, że pierwsza taka właśnie strefa będzię w Londynie w 2020 roku. Nowa strefa będzie zoobowiązywać kierowców vanów, ciężarówek oraz pojazdów HGV, przejeżdżających przez płatną strefę Londynu do zapoznania się z nowymi standardami. W wyniku sondy przeprowadzonej w Londynie , 79% ankietowanych stwierdziło że ''ważne jest by zmniejszyć zanieczyszczenie powietrza'' za to 58% ankietowanych stwierdziło że ''nie mają nic przeciwko temu''. Małe pojazdy dostawcze( vany), większe pojazdy ciężarowe oraz tiry będą podlegać nowym normom. Pojazdy nie dostosowane będą mogły poruszać się w tej strefie, aczkolwiek po uiszczeniu dziennej opłaty w wysokości 12,50£, za to kierowcy pojazdów HGV będą musieli uiścić dzienną opłatę w wysokości 100£.
Urząd ds. transportu w Londynie oraz Boris Johnson przyznali, że celowo potwierdzili wprowadzenie nowej strefy pięć lat wcześniej w celu poinformowania właścicieli firm transportowych z wystarczającym wyprzedzeniem. Nie trzeba również dodawać, że takie publiczne ogłoszenia pozytywnie wpłyną na kierowców posiadających pojazdy z silnikami o niskiej emisji spalin.( pomimo obecnego skandalu VW) Pamiętajmy również, że jest to przede wszystkim skierowane do posiadaczy diesla jako, że te silniki wydzielają dużo więcej spalin.
Wiele firm kurierskich i spedycyjnych niestety dotkliwie odczuje skutki nowej strefy, lecz przynajmniej mamy 5 lat by się do tego przygotować.