Jaki będzie los polskiego przewoźnika? Czyli sprawa polsko-niemiecka

  • Do wjazdu lub tranzytu przez terytorium francuskie wymagane jest obecnie świadectwo podróży. Każdy kierowca wjeżdżający na terytorium Francji (promem, Eurotunelem lub granicą lądową) musi mieć certyfikat dostępny do okazania organom kontroli granicznej. POBIERZ CERTYFIKAT PODRÓŻY FRANCJI
  • Najnowsze aktualizacje operatorów na temat Coronavirus (Covid-19) i formularze dotyczące kondycji kierowców, dostępne są na naszej stronie Coronavirus (Covid-19) - aktualizacji operatorów promowych..

Pogłoski, ustawy, debaty, konsultacje – od samego początku roku aż huczy od dyskusji na temat obowiązywania stawek płacy minimalnej na terenie Niemiec. Końcem ubiegłego miesiąca, 27 kwietnia, wyczekiwane konsultacje nie przyniosły żadnych konkretów w sprawie przewoźników drogowych, więcej natomiast debatowano na tematy kolejowe oraz żeglugi śródlądowej. Podpisana zostala obustronna umowa o poprawie sytuacji na drogach wodnych pogranicza, która ma zapewnić skuteczną pracę lodołamaczy na Odrze,ochronę przeciwpowodziową i żeglugę śródlądową na pograniczu. Rozmowy również prowadzone były na temat transportu kolejowego między Polską a Brandenburgią i spójności Transeuropejskiej Sieci Transportowej, dla utrzymania której istotnym czynnikiem jest modernizacja połączeń kolejowych między Polską a Niemcami. Co postanowiono w sprawie przewozów drogowych? Nic konretnego. Jak na razie weryfikacja niemieckich postanowień z regulacjami europejskimi kontynuowana jest w Brukseli. Jakie stanowisko zajmują przewoźnicy? Maciej Wroński (przewodniczący Związku Pracodawców Transport i Logistyka ) w liście do kanclerz Niemiec przejrzyście ujął powagę problemu, odwołując się do historii, mówiąc: „apelujemy o nie wznoszenie granic pomiędzy naszymi Państwami”.

Co sądzisz na temat płacy minimalnej w Niemczech? Dołącz do dyskusji