Eurotunnel potwierdził, że nie zamierza odnowić kontraktu z SCOP( dawny Sea France) dla MyFerryLink. To zakończy pakt, który Eurotunnel zawarł ze SCOP w 2012 roku. Jak już wcześniej pisaliśmy Eurotunnel potwierdził 'Głównym powodem jest postawa CMA (Urząd Nadzoru ds. Konkurencji) Czujemy, że starają się zepchnąć nas z rynku transportu morskiego.' Eurotunnel próbuje sprzedać MFL, który obejmuję trzy statki.Proces sprzedaży jest teraz w drugiej fazie, a wiadomości na ten temat ukażą się już w najbliższych tygodniach. Zrozumiałym jest, że DFDS, P&O European Ferries oraz Stena Line są trzema operatorami, którzy licytują się o MFL. Najmniej oczywistym jest jednak co stanie się z marką MFL gdy jeden z tych operatorów stanie się szczęśliwym posiadaczem biznesu?
Trasa Dover-Calais
DFDS wrócił do pełni sił z dwoma działającymi statkami na trasie Dover-Calais. Malo Seaways został wprowadzony do służby w połowie kwietnia pozwalając DFDS na ukończenie pełnego, gruntownego remontu wszystkich czterech statków operujących na kanale La-Manche w ciągu ostatnich sześciu tygodni, demonstrując przy tym ciągłe zaangażowanie w dostarczanie wysokiej jakości usług swoim klientom. Na ten moment DFDS obsługuję do 10 rejsów dziennie na trasie do Calais oraz 12 do Dunkierki. DFDS jest jedynym operatorem, który oferuję usługi dla obu portów. Dunkierka rośnie w popularność jako alternatywa dla Calais będąc bezpiecznym obiektem portowym.
Od 1 czerwca DFDS ponownie wprowadza długo oczekiwany drugi statek , co oznacza,że DFDS będzie miało więcej pracy w Dover niż jakikolwiek inny operator.
Jak to wpłynie na twój biznes ? Czy często korzystasz z usług kanału La-Manche? Jeśli masz jakieś pytania lub obawy skontaktuj się z nami: freightlink.pl