Czym jest przepustka portowa i co muszę przedstawić?

Przepustki portowe, tzw. „Port Pass” (znane jako GVMS GMR w Wielkiej Brytanii, PBN w Irlandii, SiBrexit we Francji) tworzone są na podstawie importowych numerów MRN. Bez importowych numerów MRN odpowiedni urząd nie będzie mógł wygenerować przepustki portowej, co uniemożliwi dostęp do portu.

Przepustki portowe, znane również jako systemy wstępnej deklaracji lub kopertowe systemy logistyczne, zostały wprowadzone przez Wielką Brytanię i Unię Europejską w dwóch celach:

  • Aby zapewnić, że WSZYSTKIE procedury celne zostaną ukończone PRZED przybyciem pojazdu do portu
  • Aby zainicjować aktualizację niektórych procedur celnych, takich jak procedury urzędu tranzytowego, który informuje organy celne, że towary opuściły jeden obszar celny i znalazły się na innym

SYSTEMY PRZEPUSTEK PORTOWYCH

Każda jurysdykcja ma swój własny system przepustek portowych, którego należy przestrzegać:

  • FRANCJA - SI Brexit (przykład eksportowy - "Exxxxxx")
  • HISZPANIA - Teleport II*
  • BELGIA - RX Seaport
  • HOLANDIA - Portbase
  • REPUBLIKA IRLANDII - PBN (przykład eksportowy - "xxxxxxxx")
  • IRLANDIA PÓŁNOCNA - GVMS (GMR)
  • WIELKA BRYTANIA - GVMS (GMR)

Wraz z wymaganą deklaracją bezpieczeństwa ENS, wszystkie oddzielne eksportowe i importowe / tranzytowe numery MRN są wprowadzane do systemów przepustek portowych w Wielkiej Brytanii i UE. Jeżeli deklaracje zostały złożone prawidłowo, zgłoszenie zostanie przyjęte i zatwierdzone.

NUMERY REFERENCYJNE

Po zaakceptowaniu zostanie utworzony pojedynczy numer referencyjny, na przykład z systemu GVMS (GB) i systemu PBN (Republika Irlandii). Jeśli którykolwiek z numerów MRN jest nieprawidłowy, zgłoszenie zostanie odrzucone, a przewoźnik będzie musiał skontaktować się z klientem.

Numery referencyjne są następnie przekazywane do przedsiębiorstwa promowego, które przeprowadza ostateczną kontrolę, aby upewnić się, że deklaracje zostały złożone całkowicie prawidłowo.

port pass diagram