Ford Transit- przewodnik kierowcy vana

Przewodnik kierowcy Vana - Najważniejsze Sprawy

Na tę chwilę w Polsce zarejestrowanych jest 2,9 mln pojazdów dostawczych oraz LGV. Liczba ta rośnie co roku, co oznacza, że "van", w każdym znaczeniu jest niezbędny wzrostowi gospodarczemu. Podobnie, twój pojazd dostawczy czy cała ich flota będzie niezbędny dla Twojej firmy.

Stworzyliśmy więc krótki przewodnik, aby pomóc Ci zadbać o swój pojazd. Liczba samochodów dostawczych na Polskich drogach rzeczywiście przewyższa liczbę ciężarówek o ponad 4 do 1, co oznacza, że na 100 samochodów dostawczych przypada około 25 ciężarówek! To całkiem spora różnica, co pokazuje, jak ważne są Vany dla polskiej gospodarki. Generalnie kierowcy samochodów wyrobili sobie już wiele opinii na temat "busiarzy", głównie poprzez wpływ mediów; wiele z tych opinii tworzy negatywne stereotypy (takie jak słaba jazda, przeciążone pojazdy, usterki mechaniczne), ale spójrzmy prawdzie w oczy, dotyczą one tak naprawdę wszystkich kierowców, nie tylko tych jeżdżących Vanami.

W rzeczywistości większość kierowców vanów pracuje dla legalnych firm, nie wykorzystując ich do "podejrzanych" praktyk. To w gestii ITD-u (Inspektorat Transportu Drogowego) oraz Policji spoczywa zidentyfikowanie podejrzanych kierowców, aby jak najszybciej usunąć ich z dróg. Policja zatrzymuje ponad 13.000 pojazdów dostawczych w ciągu roku, w ramach krajowych kontroli drogowych. Jako właściciel lub kierowca vana musisz upewnić się, że pojazd jest zgodny z przepisami ITD zanim zostanie uznany za niespełniającego norm, co może spowodować istotną szkodę finansową.

Co można zrobić, aby zapobiec zatrzymaniu pojazdu oraz dlaczego mógłby być uznany za niespełniający odpowiednich warunków? Ten krótki przewodnik najlepiej Ci to wyjaśni.

Wszystkie samochody dostawcze o dopuszczalnej masie całkowitej poniżej 3,5 tony zostały zakwalifikowane jako klasa 4 lub klasa 7 . Wszelkie auta dostawcze o masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony nie klasyfikują się już jako LGV i wymagają innego prawa jazdy. Co niesie za sobą dodatkowe regulacje prawne oraz większe koszty. Nie wolno łamać ograniczenia masy brutto pamiętając, że całkowita masa pojazdu obejmuje łączna wagę kierowcy, pasażerów, ładunku i paliwa. Jeśli będziesz tego przestrzegał pojazd będzie mógł być wykorzystywany na drogach w Polsce oraz w Europie i oczywiście unikniesz kary grzywny.

W całej UE samochody dostawcze są znane jako lekkie pojazdy komercyjne (LCV), więc należy zwrócić uwagę na ten zwrot.

Jedną z najlepszych i najprostych rzeczy, które możesz zrobić, aby utrzymać efektywność swojego vana jest przestrzeganie codziennej listy kontrolnej kierowcy, co jest dość powszechne i wykonywane przez firmy kurierskie w całej Polsce. Nie jest to trudne zadanie i zajmuje tylko kilka chwil - a pomoże Ci zaoszczędzić pieniądze, zidentyfikować problemy i rozwiązać je od razu.

Lista kontrolna kierowcy Vana

10 Grudzień 2015

Szukaj i rezerwuj

ndz., 17 gru 2017
pon., 18 gru 2017
Potrzebna pomoc