Niedawny chaos w Dover –co się naprawdę stało?

Niedawny chaos w Dover –co się naprawdę stało?

Chaos który zapanował w porcie Dover w zeszły weekend zamienił się w koszmar zarówno dla niedoświadczonych kurierów a także kierowców samochodów ciężarowych przypominający zdarzenia w lipcu 2015 podczas których Operacja Stack powodowała dziennie straty w przemyśle transportowym w wysokości £700,000 a gospodarce Wielkiej Brytanii £250 milionów!.

Dla przypomnienia – problemy w zeszłym roku były bezpośrednio spowodowane strajkiem pracowników operatora przepraw promowych Myferrylink w związku z zamknięciem działalności. Dodatkowo ogromna ilość zdesperownych imigrantów starających sie znaleźć najróżniejsze sposoby aby wsiąść do ciężarówek, promów P&O & DFDS oraz pociągu Eurotunnel jedynie pogarszała sytuację.

Zdarzenia mające miejsce w 2015 były idealnym przykładem pokazującym jak łatwo zachwiać delikatną równowagę przepraw relacji Dover – Calais. Strajkujący pracownicy promów blokując port zaburzyli rozkład przepraw co wpłynęło na kilkudziesięciokilometrowe kolejki i wzmożony ruch na Eurotunelu. Niestety ani operatorzy promów ani Eurotunel nie byli przygotowani na taką ilość aut by poradzić sobie ze zwiększonym ruchem. Ostatnim gwoździem do trumny był fakt że ciężarówki ukrywające imigrantów (nazywane misjami) w momencie załadunku na pociąg lub prom musiały być przeszukane.

Na szczęście rządy Wielkiej Brytanii oraz Francji współpracując z operatorami DFDS, P&O oraz Eurotunelu zainwestowali ponad £200 milionów w celu wzmocnienia ochrony w portach Calais i Dover do poziomu militarnego. Im szybszy załadunek w portach tym mniejsza szansa na ukrycie się imigrantów na tyłach ciężąrówek.

To było w zeszłym roku, jak będzie w lipcu 2016?

Przyczyną absolutnego nieszczęścia był telefon ze strony francuskiej, który został odebrany jako ostrzeżenie dla brytyjskiego rządu!

Operatorzy DFDS, P&O Ferries oraz Eurotunnel dostarczają aktualne prognozy pogodowe zarówno portom w Wielkiej Brytanii i Francji jak i organom kontroli granicznej. W tych niepewnych i niebezpiecznych czasach urlopowicze preferują spędzanie wakacji na terenie Europy, dlatego też wszyscy operatorzy pobiją rekordy działalności.

Gdyby komunikacja pomiędzy Wielką Brytanią i Francją byłaby lepsza, ilość pracowników francuskiej służby granicznej byłaby wystarczająca w szczytowym okresie wakacyjnym.

Jest bardzo mało prawdopodobne że strona francuska popełniła nieświadomie pomyłkę biorąc pod uwagę profesjonalizm oraz skuteczność ich pracowników służby granicznej oraz fakt że francuskie władze doskonale zdawały sobie sprawę że ruch pasażerski będzie zwiększony w wakacje.

Polityka

Czy fakt że nikt z francuskich polityków nie spieszył się by pomóc swojej służbie granicznej cierpiącej na niedobór personelu powinno zostać traktowane jako ostrzeżenie dla rządu Wielkiej Brytanii? Kryzys który wydarzył się w lipcu 2016 ponownie ukazuje jak ważny dla rządu brytyjskiego oraz branży przewozów pasażerskich i promowych jest swobodny przepływ osób, towarów i usług przez Cieśninę Kaletańską.

W okresie w którym gospodarka Wielkiej Brytanii ciągle próbuje się obronić przed skutkami Brexitu zdarzenia przypominające chaos „Operacji stack” mogą jedynie pogorszyć jej stan.

W przypadku jakichkolwiek pytań prosimy skontaktować się z biurem obsługi klienta pod numerem telefonu +44 1772 851950. Alternatywnie prosimy o kontakt drogą elektroniczną na adres: freightlinkbookings@freightlink.co.uk

12 Sierpień 2016

Szukaj i rezerwuj

ndz., 17 gru 2017
pon., 18 gru 2017
Potrzebna pomoc