Ostatnio opublikowaliśmy artykuł dotyczący pierwszej autostrady mającej zasilać ciężarówki na prąd. Prototyp ten zadebiutował w Szwecji, od tego czasu pomysł ten wykorzystany został również w Niemczech.
Firma Bode będzie testowała elektryczne ciężarówki do 2018 roku.
Ponad 14 milionów Euro zostanie zainwestowanych w przebudowę autostrady A1. Odcinek między Reinfeld, a portem Travemunde został wyposażony w połączenie elektryczne, dzięki czemu ciężarówki napędzane na prąd nie będą miały żadnych problemów z dojazdem do portu. Dodatkowo zmniejszona ilość spalin ma wpłynąć pozytywnie na środowisko.
Redukcja emisji dwutleku węgla do atmosfery jest bardzo ważna. Wiele firm inwestuje ogromne sumy by unowocześnić swoją flotę, korzystać z jakościowo lepszego paliwa i ograniczyć emisję CO2.
W przyszłości pozostają dwie opcje:
Testy wykazują, że elektryczne ciężarówki są prawie dwa razy bardziej wydajne niż tradycyjne pojazdy.
Jak firmy transportowe mogą ograniczyć emisję dwutlenku węgla? Czy możliwe jest przeniesienie ładunków z ciężarówek na kolej? Wiele pytań wciąż pozostaje bez odpowiedzi. Jak na razie jest za wcześnie by znać rozwiązanie, jednak będziemy informować Państwa wraz z biegiem wydarzeń.