eurotunnel

Groupe Eurotunnel wystawia na sprzedaż MyFerryLink

W tym tygodniu Trybunał Odwoławczy ds. Konkurencji [Competition Appeal Tribunal (CAT)] podtrzymał wydaną wcześniej przez CMA /antymonopolowy organ w Wielkiej Brytanii/ [Competition and Markets Authority] decyzję nakazującą firmie MyferryLink wstrzymanie usług promowych na trasie Dover – Calais. Jednak, już nie po raz pierwszy Groupe Eurotunnel i SCOP Seafrance nakazano zakończenie świadczenia usług promowych.

Teraz, Groupe Eurotunnel & SCOP (związek pracowniczy utworzony przez pracowników byłego SeaFrance nazywany również SCOP SeaFrance) będzie mieć krótki okres czasu na uzyskanie od CAT zgody na złożenie odwołania do Sądu Apelacyjnego.

Co to zatem oznacza dla rynku przewoźników świadczących usługi przez Dover?

Zmiany bezpośrednie raczej nie nastąpią, ponieważ Groupe Eurotunnel i SCOP Seafrance przegrupują się i ocenią swoją pozycję. W tym czasie MyferryLink będzie niewątpliwie działać tak jak dotychczas. Oprócz codziennych działań, może nastąpić potencjalna ostra reakcja ze strony związkowców i polityków, w czasie gdy stopa bezrobocia we Francji jest najwyższa w historii.

W chwili obecnej niejasnym pozostaje fakt, czy ustalony przez CMA w maju 2014 r. wstępny nakaz zakończenia świadczenia usług w terminie 6 miesięcy nie ulegnie zmianie?

Ta wiadomość jest pewnego rodzaju ulgą dla P&O i DFDS, którzy nadal oferują przeprawy promowe przez Dover, usiłując wygenerować przyzwoity zysk z inwestycji. Obie firmy zawsze uznawały za oczywiste, że akceptują konkurencję, o ile jest to uczciwa konkurencja. Będą oni prawdopodobnie oczekiwać na okres stabilności na rynku. Należy pamiętać, że rzecz dzieje się w czasie, kiedy większość europejskich przewoźników promowych wciąż czeka na dokonanie oceny skutków podwyżki cen przewozowych wprowadzonej na rynek w wyniku przepisów o dodatku MARPOL.

Group Eurotunnel przyjmuje strategię wyjścia i likwiduje MyferryLink

Groupe Eurotunnel oświadczył w wywiadzie dla prasy, że będzie szukać nabywcy MFL. Przy założeniu kontynuacji działalności, każdy potencjalny nabywca musiałby być przygotowany do wejścia na bardzo konkurencyjny rynek w trudnym okresie, gdzie w wyniku przypisów MARPOL część kosztów operacyjnych znacząco wzrosła.

Potencjalnie, gotowym nabywcą promów transportowych ro-pax Berlioz i Rodin może być DFDS, które obecnie są dotknięte spadkiem utrzymywanych zwykle na wysokim poziomie standardów usług i jako operator na trasie Dover-Calais posiadają jedynie jeden statek. Stenaline odwołała Dieppe Seaways z trasy Dover aby poprawić swoje usługi pomiędzy Holyhead-Dublin oferując rozpoczęcie w 2015 r.

DFDS bez wątpienia będzie uważnie obserwować Stenaline, która w ostatniej sprzedaży w roku 2013 aktywów Seafrance złożyła ofertę na kupno dwóch statków, plus transportowiec Nord de Calais.

Oficjalne aktualne informacje o rozprawie Trybunału Odwoławczego ds. Konkurencji (CAT) kliknij poniższy link:

http://www.catribunal.org.uk/247-8684/Triennial-Review-of-the-Competitio...

26 Styczeń 2015

Szukaj i rezerwuj

śr., 22 lis 2017
czw., 23 lis 2017
Potrzebna pomoc