Customs

Freightlink tworzy „Most celny”, aby przejść przez lukę wyjścia z Brexitu

Jak przygotowujesz się na coś nieokreślonego?

Firmy starały się skupić na tym, co może oznaczać wynik Brexitu i jak może na nich wpłynąć. Jednak w ciągu ostatnich trzech lat opcje wahały się od wszystkiego, co zasadniczo trwa „takie jakie jest”, do ekstremalnego wyniku z uciążliwymi barierami w handlu, ciągłymi ograniczeniami podróży i opóźnieniami celnymi.

Dużym problemem dla firm, w tym linii żeglugowych, jest to, że trzy lata wahania od czasu głosowania za wyjściem z UE oznaczały, że przygotowania były niepewne, podczas gdy wiele firm czekało na coś bardziej namacalnego. Krótko mówiąc, niemożliwe było dokonanie wyboru na podstawie dokładnie tego, co jest wymagane, ponieważ nikt nie wiedział, jaki kształt przybierze Brexit, a w szczególności jak wpłynie on na przepływ towarów.

Freightlink Solutions, jako główny dostawca rezerwacji promowych w całej Europie, spodziewał się, że wersja Brexitu, z którą możemy się jeszcze zmierzyć, może być nawet domyślnie, „trudna”, co oznacza, że ostatecznie zostaną wprowadzone kontrole celne. Wielka Brytania przystąpiła do UE 46 lat temu, co oznacza, że wiele osób pracujących obecnie w firmach handlu transgranicznego nigdy nie doświadczyło kontroli eksportu i importu, a jeśli tak, to doświadczenie to mogło być bardzo ograniczone. Mogą one zatem nie mieć prawdziwego rozeznania ani doświadczenia w zajmowaniu się związaną z tym dokumentacją i administracją, które będą konieczne, jeśli wyjdziemy z UE bez porozumienia.

W 2018 roku ponad 11% irlandzkich towarów o wartości 18,7 mld $ zostało wyeksportowanych do Wielkiej Brytanii, ale import żywności do Wielkiej Brytanii stanowi znacznie większy odsetek, rzędu około jednej piątej całości. Podczas gdy wiele osób uważa, że duże firmy są w stanie sobie z tym poradzić, choć z pewnymi trudnościami, mniejsze firmy pozbawione zasobów i znacznie bardziej uzależnione od handlu z Wielką Brytanią mogą zostać tym bardzo dotknięte.

Pod względem wartości, Wielka Brytania eksportuje do Irlandii ponad półtora raza więcej. Istnieje zatem bardzo znacząca współzależność handlu między tymi krajami. Każda przerwa w przepływach byłaby mocnym uderzeniem, natychmiast wpływając na handel detaliczny, a także na inne branże.

Freightlink aktywnie pracuje nad zapewnieniem swoim klientom dostępu do usług celnych i odpraw po Brexicie. Wyścig z czasem polega na utworzeniu wszystkich niezbędnych rejestracji oraz wdrożeniu systemów i oprogramowania, aby umożliwić klientom dostęp do spektrum powiązanych usług importowych i eksportowych.

Mark Stephens, Dyrektor we Freightlink, powiedział;

W miarę upływu czasu zwiększa się prawdopodobieństwo, że Brexit będzie miał miejsce bez porozumienia. Teraz wydaje się to bardziej prawdopodobne niż kiedykolwiek z zaledwie trzema miesiącami do daty wyjścia z UE. Dlatego też ścigamy się z czasem, aby w tym roku być w stanie zaoferować naszym klientom praktyczną możliwość odprawy celnej. Biegłość w zakresie deklaracji celnych Freightlink jest już aktywna i jest obecnie rozwijana z myślą o transakcjach w UE. Jest to etapowy proces wdrażania, ale ponieważ nie wiemy jeszcze, co faktycznie stanie się 31. października, mamy na względzie potrzebę zachowania elastyczności, abyśmy mogli odpowiednio dostosować naszą ofertę. Bardzo ważne jest zachowanie zwinności, abyśmy mogli dostosować nasze procesy i procedury, gdy dowiemy się więcej o końcowym wyniku negocjacji w sprawie Brexitu.

30 Sierpień 2019

Szukaj i rezerwuj

pon., 16 wrz 2019
wt., 17 wrz 2019
Potrzebna pomoc