Nowe przepisy dotyczące Brexitu - wymagania wobec przewoźników krok po kroku

WAŻNE AKTUALIZACJE PODRÓŻY

W celu zapewnienia możliwości przewozu ładunków na trasach UE z i do Wielkiej Brytanii należy spełnić następujące wymagania.

customs

KROK 1

Przygotuj odpowiednie deklaracje celne eksportowe i importowe lub upewnij się, że Twój klient to zrobił.

CustomsLink może Ci w tym pomóc.

ssd hauliers

KROK 2

Złóż skrócone deklaracje bezpieczeństwa i ochrony wjazdu (ENS) - JEST TO ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRZEWOŹNIKA.

Jeśli podróżujesz bez ładunku lub z pustymi opakowaniami zwrotnymi, możesz również potrzebować skróconej deklaracji wyjazdu (EXS) Dowiedz się więcej

Firma CustomsLink oferuje dedykowane usługi ENS i EXS dla przewoźników.

GMR

KROK 3

Co najmniej 2 godziny przed przeprawą upewnij się, że wszystkie istotne numery referencyjne zostały zebrane w jednej przepustce portowej (Port Pass). Są one znane jako GMR/GVMS w Wielkiej Brytanii, PBN w Irlandii oraz koperta logistyczna we Francji.

Jeśli podróżujesz do Belgii lub Holandii, przepustki portowe muszą być złożone w Port Community System przez Freightlink lub agenta celnego.

Bez prawidłowej przepustki portowej wjazd do portu nie będzie możliwy.

Wybierz generator przepustek portowych Freightlink podczas rezerwacji, abyśmy mogli Ci pomóc!

check-in

KROK 4

Upewnij się, że kierowca ma wszystkie prawidłowe dokumenty do okazania i złożenia podczas odprawy.

W niektórych przypadkach Freightlink będzie potrzebował tych informacji przed odprawą; nasz zespół skontaktuje się z Tobą w tej sprawie.

customs status

KROK 5

Podczas pobytu na pokładzie promu lub pociągu, kierowca musi uzyskać odpowiedni status celny. Są one wyświetlane jako zielone lub pomarańczowe wskaźniki. Większość operatorów promowych ma na pokładzie ekran, na którym można to sprawdzić.

Należy postępować zgodnie z instrukcjami i zgłaszać się do urzędu celnego, jeśli jest to wymagane, w przeciwnym razie można narazić się na wysokie grzywny.

Uwaga - Pojazdy przewożące produkty pochodzenia zwierzęcego lub roślinnego podlegają kontroli sanitarnej lub fitosanitarnej. Mogą być konieczne dodatkowe działania.

Pojazdy podróżujące z karnetami ATA mogą podlegać nieco innym procedurom.

SPECYFICZNE WYMAGANIA PRZEWOŹNIKA

Eurotunnel Freight logo

Kierowca musi przedstawić swoje dokumenty do zeskanowania w Pit Stopie. We Francji Pit Stop znajduje się przed odprawą, a w Wielkiej Brytanii po niej.

Wymagane dokumenty:

  • UK - FRANCJA: Tranzytowy Dokument Towarzyszący (TAD) LUB Deklaracja Importowa UE LUB Koperta Logistyczna (przepustka portowa Port Pass)
  • FRANCJA - UK: Tranzytowy Dokument Towarzyszący (TAD) i GMR (przepustka portowa Port Pass) LUB Wywozowy Dokument Towarzyszący UE LUB Koperta Logistyczna (przepustka portowa Port Pass)

Eurotunnel VP

Kierowcy muszą posiadać Eurotunnel Border Pass przed podróżą, w przeciwnym razie nie będą mogli dokonać odprawy. Freightlink musi zrealizować przepustki graniczne w Twoim imieniu.

W celu wystawienia przepustki granicznej (Border Pass) należy przesłać MRN lub kod koperty (przepustka portowa Port Pass) do Freightlink nie później niż 2 godziny przed przybyciem do terminalu. Kopię przepustki granicznej otrzymasz pocztą elektroniczną. Przepustki graniczne są wymagane nawet jeśli Twój pojazd jest pusty.

W momencie rezerwacji należy również podać numer telefonu komórkowego kierowcy. Kierowca otrzyma wówczas wiadomość SMS z informacją, czy jego status celny jest zielony czy pomarańczowy. Kierowca musi następnie stosować się do odpowiednich znaków przy wyjeździe.

Stena Line logo

Zarówno holenderskie dokumenty eksportowe jak i importowe muszą być wcześniej zgłoszone poprzez usługę Portbase. Jeśli to nie zostanie zrobione, kierowca nie będzie mógł dostać się na terminal. Freightlink zorganizuje to dla Ciebie poprzez nasz generator przepustek portowych.

Na tej trasie skrócone deklaracje wjazdu (ENS/SSD) są również sporządzane przez firmy promowe. Dlatego też szczegóły dotyczące ładunku i przesyłki muszą być dostarczone do Freightlink nie później niż 6 godzin przed wypłynięciem. Nasz zespół skontaktuje się z Państwem po dokonaniu rezerwacji w celu uzyskania tych informacji.

P&O Ferries logo

W przypadku rejsów do i z Rotterdamu, obowiązkowe będzie wstępne zgłoszenie holenderskich dokumentów eksportowych i importowych za pośrednictwem usługi Portbase.

W przypadku rejsów do i z Zeebrugge obowiązkowe będzie wstępne zgłoszenie belgijskich dokumentów eksportowych i importowych za pośrednictwem usługi RX Seaport.

W przeciwnym wypadku kierowca nie będzie miał wstępu na terminal. Freightlink zorganizuje to dla Ciebie poprzez nasz generator przepustek portowych.

Na tej trasie skrócone deklaracje wjazdu (ENS/SSD) są również sporządzane przez firmy promowe. Dlatego szczegóły dotyczące ładunku i przesyłki muszą być dostarczone do Freightlink nie później niż 6 godzin przed wypłynięciem. Nasz zespół skontaktuje się z Tobą po dokonaniu rezerwacji w celu uzyskania tych informacji.

CLdN logo

W przypadku wszystkich przejazdów przez Morze Północne szczegóły dotyczące procedury celnej, ładunku i dostawy muszą być dostarczone do Freightlink nie później niż 6 godzin przed wyjazdem. Nasz zespół skontaktuje się z Tobą po dokonaniu rezerwacji w celu uzyskania tych informacji.

Pojazdy z własnym napędem również będą musiały dostarczyć dodatkowych informacji dotyczących kierowcy.

DFDS logo

Zarówno holenderskie dokumenty eksportowe, jak i importowe będą musiały być wcześniej zgłoszone za pośrednictwem serwisu Portbase. Jeśli warunek ten nie zostanie spełniony, kierowca nie będzie miał wstępu na terminal. Freightlink zorganizuje to dla Ciebie generator przepustek portowych.

Na tej trasie skrócona deklaracja wjazdu (ENS/SSD) są również sporządzane przez firmy promowe. Dlatego szczegóły dotyczące ładunku i przesyłki muszą być dostarczone do Freightlink nie później niż 6 godzin przed wypłynięciem. Nasz zespół skontaktuje się z Tobą po dokonaniu rezerwacji w celu uzyskania tych informacji.

Szczegóły dotyczące ładunku i przesyłki muszą być dostarczone do Freightlink nie później niż 6 godzin przed wypłynięciem. Nasz zespół skontaktuje się z Tobą po dokonaniu rezerwacji w celu uzyskania tych informacji.